Black Orpheus
https://www.youtube.com/watch?v=XAcktY4H5DI
https://standardrepertoire.com/black-orpheus.html
Hangnem
A hangnemet a benne elhangzó akkordok alapján tudjuk megállapítani, amiben nagy segítséget nyújt az első megszólaló akkord, ami általában I tonika.
Jelen esetben a 3♭-s Cm / E♭ hangnemcsoportról beszélünk:
Fok | Moll akkord | Dúr akkord | Mel. moll akkord |
---|---|---|---|
I | Cmmaj7 | E♭maj7 | Cmmaj7 |
II | D∅7 | Fm7 | Dm7 |
III | E♭maj7(5♯) | Gm7 | E♭maj7(5♯) |
IV | Fm7 | A♭maj7 | F7 |
V | G7 | B♭7 | G7 |
VI | A♭maj7 | Cm7 | A∅7 |
VII | H°7 | D∅7 | H∅7 |
Akkordmenet
Ütem | Akkord | Fok | Funkció | Megjegyzés |
---|---|---|---|---|
1 | Cm | I | T | |
2 | D∅7 , G7(9♭) | II , V | SZD, D | |
3 | Cm | I | T | |
4 | D∅7 , G7(9♭) | II , V | SZD, D | |
5 | Cm | I | T | |
6 | Fm7 , B♭7 | IV , dúr V | SZD, D | |
7 | E♭maj7 | dúr I | T | |
8 | C7(9♭) | dúr VI | D | Váltódomináns |
9 | Fm7 | dúr II | SZD | |
10 | B♭7 | dúr V | D | |
11 | E♭maj7 | I | T | Repetációs zárlat |
12 | A♭maj7 | VI | T/SZD | |
13 | D∅7 | II | SZD | |
14 | G7(9♭) | V | D | |
15 | Cm | I | T | |
16 | D∅7 , G7(9♭) | II , V | SZD, D | |
17 | Cm | I | T | |
18 | D∅7 , G7(9♭) | II , V | SZD, D | |
19 | Cm | I | T | |
20 | Cm | I | T | |
21 | G∅7 | dúr III | T/SZD | Leszállított kvint: kis szeptim jelenség |
22 | C7(9♭) | dúr VI | D | Váltódomináns |
23 | Fm | dúr II | SZD | |
24 | Fm | dúr II | SZD | |
25 | Fm7 | dúr II | SZD | |
26 | D∅7 , G7(9♭) | II , V | SZD, D | |
27 | Cm , Cm7/B♭ | I | T | Repetációs zárlat |
28 | A♭maj7 | VI | T/SZD | |
29 | D∅7 | II | SZD | |
30 | G7(9♭) | V | D | |
31 | Cm | I | T | |
32 | D∅7 , G7(9♭) | II , V | SZD, D | |
33 | Cm | I | T | |
34 | Fm7 , Cm7 | IV , I | SZD, T | |
35 | Fm7 , Cm7 | IV , I | SZD, T | |
36 | Fm7 , Gm7 | IV , dúr III | SZD, T/D | |
37 | Cm | I | T |
Zárlatok
Ütemek | Akkordok | Funkciók | Típus |
---|---|---|---|
1-3 | Cm - D∅7 - G7(9♭) - Cm | T-SZD-D-T | Autentikus |
3-5 | Cm - D∅7 - G7(9♭) - Cm | T-SZD-D-T | Autentikus |
5-7 | Cm - Fm7 - B♭7 - E♭maj7 | T-SZD-D-T | Autentikus |
7-11 | E♭maj7 - C7(9♭) - Fm7 - B♭7 - E♭maj7 | T-D-SZD-D-T | Repetációs fordított egész |
12-15 | A♭maj7 - D∅7 - G7(9♭) - Cm | T-SZD-D-T | Autentikus |
15-17 | Cm - D∅7 - G7(9♭) - Cm | T-SZD-D-T | Autentikus |
Dallam
Ütem | Akkord | Akkord hangjai | Dallamhangok | Hang jellege (pillér/diatonikus/kromatikus) |
---|---|---|---|---|
1 | ? | - - | - |
HF
Az egész átírása Em -ba
TODO: moll tonalitásó Jazz standard felépítése
kadencia - I - II - V - I , VI - II - V - I
Felezett ütemek: A rész: 2, 4, 6, 16, B rész: 2, 10, 11, 16