I-VII-IV-I pattern
A pattern fordított egész zárlatot jelent.
Lényege, hogy az akkordmenet VII -es és IV -es fokán lévő akkordjában két közös hang megtartásával izgalmassá tudjuk tenni az énekdallamot abban az esetben, ha az ének ezeken a hangokon mozog.
Továbbá a IV -es fokról az I -es fokra való lépés szintén két közös hang megtartásával tud megvalósulni, amit az énekben szintén meg kell tartani.
Példa
Ütem | Fok | Akkord | Funkció | Hangok | Közös hangok | Dallammenet | Basszus | Ritmus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | I | Cmaj7 | T | C - E - G - H | - | E - G - D - F - H | C | E - H |
2 | VII | H∅7 | D | H - D - F - A | H | H - D - G - F - A | D | H - F |
3 | IV | Fmaj7 | SZD | F - A - C - E | F , A | A - F - D - E - C | E | F - C |
4 | I | Cmaj7 | T | C - E - G - H | C , E | E - C - G♯ - E | E | C - G |
Hosszabb példa, kromatikus akkordokkal
A -ban egy 8 ütemes akkordmenetet, amiben van 1 kromatikus akkord és az I-VII-IV-I pattern
Ütem | Fok | Akkord | Funkció | Hangok | Közös hangok | Dallammenet | Basszus | Ritmus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | I | Amaj7/C♯ | T | A - C♯ - E - G♯ | - | A - G♯ - A - D - C♯ | C♯ | A - E |
2 | IV | D | D♯ | SZD | D - F♯ - A | D♯ - G - A♯ | - | D - C♯ - A - F♯ - D♯ | D | D♯ | F♯ - A | G - A♯ |
3 | V | E | D | E - G♯ - H | - | E - F♯ - H - D - E | E | G♯ - H |
4 | VI | F♯m7 | T | F♯ - A - C♯ - E | - | C♯ - E - F♯ - G♯ - A | F♯ | A - E |
5 | I | Amaj7 | T | A - C♯ - E - G♯ | - | E - A - F♯ - D - G♯ | A | C♯ - G♯ |
6 | VII | G♯∅7 | D | G♯ - H - D - F♯ | G♯ | G♯ - D - E - F♯ - D | G♯ | H - F♯ |
7 | IV | Dmaj7/A | SZD | D - F♯ - A - C♯ | D , F♯ | D - F♯ - D - C♯ - A | A | F♯ - C♯ |
8 | I | Amaj7 | T | A - C♯ - E - G♯ | A , C♯ | A - C♯ - E - G♯ - A | A | C♯ - G♯ |
A tabok letölthetőek innen .