Latin Clave

A számolás alapegysége a tizenhatod és csak egy ütemre szól.

A kötelező hangindítások és a lehetséges megállások negyedenként:

1. negyed 2. negyed 3. negyed 4. negyed
Kötelező hangindítások 1, 4 1, 3, 4 2, 4 1, 4
Lehetséges megállások 1, 2 1, 4 2 1, 2
Ritmika 𝅘𝅥𝅯 𝄿 𝄿 𝅘𝅥𝅯 𝅘𝅥𝅯 𝄿 𝅘𝅥𝅯 𝅘𝅥𝅯 𝄿 𝅘𝅥𝅯 𝄿 𝅘𝅥𝅯 𝅘𝅥𝅯 𝄿 𝄿 𝅘𝅥𝅯
Ritmizálás ti-szü-szü-ti ti-szü-ti-ti szü-ti-szü-ti ti-szü-szü-ti
tabstave notation=true tablature=false notes :16 A/4 ## ## A-A/4 ## A-A/4 ## A/4 ## A-A/4 ## ## A/4 =|=

Ahol egy tizenhatodot szünet követ, ott hosszabb hangértéket is lehet használni. Pl. az első negyed átírható így: 𝅘𝅥𝅮 𝄿 𝅘𝅥𝅯

tabstave notation=true tablature=false notes :8 A/4 :16 ## A/4 =|=

További lehetőség, hogy egy tizenhatodot két harminckettedre is cserélhetünk, de annál rövidebb hangértékre nem szokás, mert a Latin clave tempójában az eljátszása már nem lenne megvalósítható.

A lehetséges megállások hangsúlyozása úgy történik, hogy a páratlan sorszámú negyedekre értelmezett tizenhatodokban az első megállás hangsúlyos. Ezek a fenti táblázatban félkövérrel vannak jelölve.

A hangsúlyos megállás azt jelenti, hogy ha lehetséges, akkor valóban legyen megállás.

Feladat

Erre az alapsémára írj legalább három különböző verziót a fenti lehetőségek felhasználásával!

tabstave notation=true tablature=false notes :16 A/4 ## ## A-A/4 ## A-A/4 ## A/4 ## A-A/4 ## ## A/4 =|= text :h,Alap options space=20 tabstave notation=true tablature=false notes :8d A/4 :16 A-A/4 ## A-A/4 ## :8 A/4 :16 A-A/4 ## ## A/4 =|= text :h,1. verzió options space=20 tabstave notation=true tablature=false notes :8d A/4 :16 A-A/4 ## A-A/4 ## A/4 ## A/4 :8d A/4 :16 A/4 =|= text :h,2. verzió options space=20 tabstave notation=true tablature=false notes :8d A/4 :16 A/4 :8 A/4 :16 A/4 :8 A-A/4 :16 A/4 :8d A/4 :16 A/4 =|= text :h,3. verzió

Házi feladat

Olyan hallgatható 4-8 ütemes bossa és latin ritmikák készítése, amikben basszusgitár, ritmusgitár, lábdob (kick) és pergő (snare) adja a ritmust.

Díszítésnek (ami nem számít bele a ritmikába) legyen cin (hi-hat) és négy ütemenként nagycinnel (crash) induljanak az ütemek. Ilyenkor legyen lábdob is.

Minden hangindítás csak egy hangszeren szólaljon meg. Ha egyenlőtlenül jön ki a hangindítások felosztása a hangszerekre, akkor mindig a lábdobból legyen egy kicsivel több. Vagyis hangszerenként Bossa esetén 2 hang szólaljon meg, latin esetén lábdobnál 3, a többire 2.